Rowerem przez Małopolskę - Ku dolinie wisły

Trasa łatwa, z dużą ilością atrakcji i ładnych widoków. Na trasie znajduje się m.in. ogromny, XVIII-wieczny cmentarz żydowski w Chrzanowie, a także doskonały do letniego wypoczynku piaszczysty Zalew Chechło.
/ 25.05.2010 22:39

Wycieczkę rozpoczynamy z parkingu na pl. Tysiąclecia w centrum Chrzanowa. Ruszamy zielonym szlakiem rowerowym w kierunku ul. 29 Listopada, dalej główną drogą kierujemy się w lewo, mijamy dwie kolejne sygnalizacje świetlne i za stacją benzynową skręcamy w prawo w ul. Okrzei. Za ostatnimi zabudowaniami skręcamy ponownie w prawo w polną ścieżkę. Trzymając się szlaku zielonego dojeżdżamy do Zalewu „Chechło”.

Tutaj spotykamy czerwony szlak rowerowy, wzdłuż którego dojeżdżamy do Płazy Górnej. Opuszczamy szlak, skręcamy w prawo na główną drogę i jedziemy do centrum Płazy. Mijamy znajdujący się po lewej stronie kościół oraz pałac (obecnie siedziba Domu Pomocy Społecznej).

Jedziemy zielonym szlakiem rowerowym i wjeżdżamy na grzbiet Płaskiej Góry, skąd rozpościera się piękny widok na Dolinę Wisły i dalej na Beskidy. Dojeżdżamy do lasu i po 1 km, na rozwidleniu opuszczamy szlak rowerowy.

Skręcamy w prawo i podążamy żółtym szlakiem pieszym w kierunku Zamku Lipowiec. Objeżdżamy zamek, ponieważ wejście znajduje się po przeciwnej – zachodniej stronie. Dość stromą, utwardzoną drogą zjeżdżamy do Wygiełzowa. Po prawej stronie wyłania się skansen – Nadwiślański Park Etnograficzny

Zobacz także: Wokół Tarnowa - W krainie wielu kultur

Wjeżdżamy na drogę nr 781 i skręcamy w lewo na niebieski szlak rowerowy. Opuszczamy drogę asfaltową i rozpoczynamy najtrudniejszy na trasie podjazd. Mniej wprawni rowerzyści będą raczej podprowadzać rower. Docieramy do Pogorzyc, gdzie znajdują się pozostałości zespołu dworskiego.

Główną drogą zjeżdżamy w kierunku Chrzanowa do os. Stella. Skręcamy w lewo i dalej wzdłuż czerwonego szlaku rowerowego dojeżdżamy do kładki na rzece Chechło. Za mostkiem skręcamy w prawo i ścieżkami wzdłuż rzeczki wracamy do centrum Chrzanowa.

Długość trasy: 27 km; czas: 3 godz.; trudność: średnio zaawansowana
Główne punkty trasy: Chrzanów – Zalew Chechło – Piła Kościelecka – Płaza – Wygiełzów – Pogorzyce – Chrzanów