Zalogowany jako: .   Wyloguj się
Strona 1 z 4  

Strefy tętna – klucz do efektywnego treningu

Zobacz artykuły na temat:fitnesssiłowniabieganiećwiczeniabiegi
Strefy treningowe (strefy tętna) pomagają wyznaczyć optymalną wartość tętna podczas ćwiczeń aerobowych. Warto znać poszczególne strefy treningowe, by wiedzieć, w którym przedziale najszybciej spala się tkankę tłuszczową, a w którym poprawia kondycję. Co to są strefy treningowe i jak wyznaczyć wartość tętna, by ćwiczenia aerobowe szybko przyniosły efekty?

siłownia, sport, fitness, ćwiczenia na bieżni

Trening fitness

Wylewasz litry potu na siłowni, ale oprócz zmęczenia i obolałych mięśni ćwiczenia nie przynoszą oczekiwanego rezultatu? Prawdopodobnie ćwiczysz w nieodpowiednim tempie. Aby ćwiczenia dały pożądany efekt, musisz ćwiczyć odpowiednio długo i w odpowiedniej strefie treningowej.

Co to są strefy treningowe?

Strefy treningowe to procentowe przedziały tętna maksymalnego, w jakich należy ćwiczyć w zależności od celu treningu. W innym tempie należy ćwiczyć gdy chcemy schudnąć, w winnych gdy zamierzamy poprawić kondycję, a jeszcze innym gdy celem ćwiczeń jest poprawa wyników sportowych przy bardzo dobrej kondycji. Istnieje 5 stref treningowych. W każdej z nich w organizmie zachodzą inne przemiany energetyczne, sprzyjające bądź to redukcji tkanki tłuszczowej, bądź poprawie wydolności sercowo-naczyniowej.

Strefa I (50-60% MHR) – strefa regeneracji: trening o małej intensywności mający na celu ogólnie poprawić kondycję fizyczną. Polecany osobom początkującym, osobom o słabej kondycji fizycznej, otyłym oraz osobom chcącym zregenerować siły po dużym wysiłku. Na tym poziomie organizm odnosi już pewne korzyści - lekko wzmacniają się mięśnie i układ sercowo-naczyniowy, następuje umiarkowana redukcja tkanki tłuszczowej. Trening w tym zakresie tętna można uprawiać bez ograniczeń czasowych. Tempo porównywane z marszem.

Strefa II (60-70% MHR) – strefa spalania tłuszczu: trening średniej intensywności, znacznie poprawiający pracę układu krążeniowo-oddechowego, podczas zachodzi intensywne spalanie tkanki tłuszczowej. Polecany osobom chcącym schudnąć. Tempo porównywalne z truchtem.

Zobacz także: Jak ćwiczyć, by schudnąć?


Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

W czym najlepiej ćwiczyć?

Chcesz skomentować artykuł? lub wypowiedz się jako gość:

Autor:
Komentarz:
Liczba komentarzy: 19
dodano: 18:41 2016-05-21 przez: ~gość (109.199.*.*)
Ludzie ogarnijcie się z tymi reklamami! Strony z otwierającymi się filmami to już w ogóle dno i metr mułu! Jak tu nie blokować takich reklam?! A artykuł, bardzo ciekawy i wszystko w jednym miejscu.
dodano: 18:22 2016-02-04 przez: ~gość (178.183.*.*)
Licząc w sposób podany, przykładowa pani chcąc trenować w strefie IV, przekroczy swoje tętno max. o 16-35 bpm, a w V -o 54. Jak można tego dokonać?!
dodano: 09:56 2016-01-10 przez: ~gość (95.49.*.*)
debilizm!!! chyba to pseudoredaktorka z onetu pisal
 

Zobacz także:

 
 
Zamów darmowy newsletter